Nem ilyen reklámadót vártunk!

A lázas gyorsasággal elkapkodott reklámadó törvény egy fűnyírógép érzéketlenégével bánt a legkülönbözőbb reklámokkal. A törvény megszavazói számára talán érdektelen, hogy egy reklám értéktelen gagyit akar ránk tukmálni, az egészségünkre potenciálisan és tömegesen veszélyes áruk vagy szolgáltatások nélkülözhetetlenként feltüntetésével akar kiugró haszonszerzést elérni, vagy társadalmilag is kimagaslóan hasznos lehetőségekről tudósít? Nem jutott eszükbe, hogy az új adó nem csak az államkincstár bevételein keresztül, az adószedők kedvezőtlen képében, hanem befolyásolási funkciójával is szolgálhatná a közjót?

Maradt legalább szándékuk arra, hogy az új adó szokásosan értéksemleges, tehát eleve népszerűtlen jellegét megváltoztassák, és azt egy a társadalmi érdekeket példamutatóan követő adóvá alakítsák?

A virtuálissá degradálódott Nemzeti Konzultáció tapasztalatai ellenére a civil világból még maradtak, akik tovább próbálkoznak (ki tudja meddig?):

http://www.levego.hu/hirek/2014/06/a-reklamado-elonyos-lehet-a-gazdasagnak

http://os.mti.hu/hirek/98021/az_old_dohanyfustmentes_egyesulet_kozlemenye

http://os.mti.hu/hirek/97996/az_asztmas_es_allergias_betegek_orszagos_szovetsegenek_kozlemenye

A Magyar Reklámszövetség és a többi tiltakozó érdekkör is jobban tenné, ha saját szellemi erőforrásait a tiltakozás mellett legalább részben a reklámipar megtisztítására használná!

Rá kellene jönniük, hogy a KÖZJÓ is lehet szempont, nem csak a NEKEM JÓ!

Pós Péter elnök